2011. március 8., kedd

Zöld beszámoló...

   ... avagy növényi helyzetünk.

   Felülnézeti kép a polcunkról, ami kezd egy kicsit zsúfolttá válni.

   Ő itt a Croton, nemrég kapott kaspót. Nagyon megtetszett a színe, pedig nem rajongok a pirosért, de nem volt szívem otthagyni.


   Két fokföldi ibolya levele, a háttérben van a harmadik levél, csak lemaradt a képről, az eggyel fentebbin látható. Kíváncsi vagyok, milyenek lesznek, lila és rózsaszín virágról származnak.

   Ő itt Kicsi Némó, a korallvirág. A nagy (mögötte a barnában) egyik kis hajtását vágtam le, és dugtam a fölös cserépbe. Azóta sokat nőtt, de van még hova fejlődnie (mintha megállt volna).

   Emlékeztek Kavicsra, a kavicsvirágra? Kis fehér virággal a közepén? Ő az. Vedlik. [Legalábbis nagyon remélem, hogy feléled. Ő lenne a második pozsgásom, akit kinyírtam.... Most nézelődtem a neten... Lehet, hogy tényleg megöltem???!!!]

   Legalább a vaskos májlevél jól érzi magát nálunk. Látjátok ott benn, hogy két új levelet hajt?






   Egyik legújabb szerzeményem, akit azért nem hívok Apollónak, mert mégiscsak piros Jácint lesz belőle. A kép készülte óta jobban kinyílt, ez szombati (én csináltam), a lenti pedig mai kép (G műve).


   ...és akkor a mai újdonságok:
   G szeretett volna zöld növényt a lakásba, így az "erőmű-sarok" kapott egy dracénát. Azt olvastam, hogy másfél méter magasra is megnő, úgyhogy muszáj lesz találnunk neki másik helyet. (Meg féltem az elektromos cuccokat az öntözéstől.)


   A másik virágot én kaptam, vagyis közösek, csak az én behatásomra került hozzánk: elég sokat emlegettem. Ezek a kerámiák Korondról származnak, G hozta őket Erdélyből, és ott a végén van a bíborkék szakállbromélia.

   Már tavaly ilyenkor is nagyon tetszett, de akkor Némót hoztuk el. Majd ha jó fényviszonyok lesznek, csinálok róluk közelebbi képeket is.

   Egyelőre szerintem megálltunk növényügyileg, de ki tudja...??

   Helyesbítés: még egy nagyon-nagy virág jön.
   Én meg mimózát szeretnék.
   Majd ha lesz botanikuskert-kiárusítás.

6 megjegyzés:

  1. De klassz ez a bromélia:)
    Dracéna max másfél méter? Az még nem gáz. Fikusz... hoho... több méter, és remekül érzi magát. letörtük (vágtuk) a szarvát, most oldalágakat növeszt.

    Kavicsvirág vedlik? Aha. nálam kivedlette magát a kukába. De ha nálad kihajt, én elsírom magam:(

    Crotonom,fokföldi ibolyám is volt... de ami volt, elmúlt.
    Jácintom viszont lesz a kertben, most pedig több ezer forint értékű hóvirágom van. Szála egy ezres. lehet, hoyg milliomos vagyok, csak nem tudok róla?:-D

    VálaszTörlés
  2. Ugye? Tisztára egzotikusnak néz ki:)
    G mondja, hogy örülünk, ha túlél nálunk egy virág:)
    Kavicsvirág valszeg nem vedlik, inkább fonnyad. Most néztem, október óta megvan, jó fél évet kibírt, lehet, hogy tényleg túl keveset öntöztem. Most kapott, de nem hiszem, hogy újraéled. Akkor majd próbálkozunk mással.
    Croton hozza a leveleket, de most olvastam, hogy lehet, nálunk túl száraz a levegő neki. Eddig nem volt gondja. Az zavar, hogy a korallvirág nem virágzik. Pedig múltkor rendesen visszanyírtam, mert nagyon sok levele volt, nem fért el, de virágot még nem láttam rajta. De örülök, hogy legalább él.
    A hóvirágra vigyázz:) Ki tudja, helyi maffiafőnök válhat belőled:)

    VálaszTörlés
  3. Hm... de jó! :-) Nagyon szeretem a virágokat, csak nálunk sokuknak életveszélyes a környezet... Meleg panel. :P
    De nagyon szeretnék velük foglalkozni. Majd ha lesz kastélyom, óriási kertje lesz!!! :-D Meg üvegház is...
    ^^

    VálaszTörlés
  4. ...............:-) nagyon szépek...sok örömötök lesz bennük..és nekik Bennetek...

    A mimóza nagyon bájos növény...egyszer az egyik közeli kertészetben láttam és...egy hatalmas állvány tele volt vele..fél órát álltam ott és .....mint a gyerek..nyúkáltam a leveleihez persze finoman megérintve...és mint egy kis sértődött....összehúzta magát.....és szinte így szólt.."hagyj már békén ne nyúkálj....én sem nyúkálok hozzád"

    :-)...én is vágyom egyre....és jó, hogy említetted.....idén megnézem hol lehet kanp itt a közelben..

    szépet jót Nektek...csak erre jártam ha nem tolakodó ....:-)

    VálaszTörlés
  5. maffiavezér?:-DDD

    Ja, haa dracéna megnő másfél méteresre és vesztek még kettőt, kész dzsungel lesz nálatok:))))

    Artie! A kastélyba kerti tó is kell ám:)))

    VálaszTörlés
  6. Artie: de jó nektek, itt hideg panel van:) Biztos van olyan virág, ami bírja a klímátokat:) De ha akkora kastélyotok lesz, kertészt is fogadsz, nem?:)

    Meleron: remélem is, hogy bírni fognak minket:) Mi bírjuk őket, azzal nincs gond:) Tavaly majdnem vettem mimózát, de idén nem hagyom ki. A Botanikus kert szokott kiárusításokat tartani (Kavicsot is ott vettem), és volt mimóza, kemény 500 Ft-ért, és szép sárga virága volt, és nagyon szép volt... jaj, mikor lesz megint vásár??:) Tegnap néztem, még nincs kiírva, mikor lesz.
    Nem is olyan rég még azt hittem, hogy a selyemakác (vagy japánakác?) a mimóza. Mikor Szegeden láttam mimózát, és láttam, hogy más érintésére összecsukódott, jöttem rá, hogy nekünk nem az van otthon. Simogathattam agyba-főbe, nem csukódott össze:)
    Találtál a közelben mimózát?
    EGYÁLTALÁN nem tolakodó, örülök, ha erre jársz.:D

    Grapes: maffiafőnök: neked van, másnak nincs, sokat ér...:)
    Ja, ha három nagy növény van, meg sem lehet mozdulni:) Kicsi a lakás, meg vannak hibái, de azért jó itt. Most, hogy zöldebb lett, meg még jobb:)
    Ja, igen, tó, lugas, park, istálló lovakkal,... :)

    VálaszTörlés