2011. március 12., szombat

Fejlődünk

   Régen volt már múlt hét szombat. Egyre jobb az idő, lassan tavasz, virágaink nőnek.

   Péntek délutáni képek:


   A májlevél két új levele duplájára nőtt múlt szombat óta.


   A bromélia világosabb helyre került. Áprilistól már a nap is besüt.




   Ma délelőtt készültek a lenti képek. Tegnap este már kinyílt, csak akkor nem volt megfelelő a fényviszony. Mint ahogy most sem. Pedig reggel óta szinte teljes egészében kinyílt. Öt kis szirom van, ami még nem nyílt ki, néhány, ami csak félig, de a többi már rózsaszín, és nagyon-nagyon finom illata van.






   Meg persze a májlevél is fejlődik, és a bromélia is elvan. Remélem, sokáig bírják velünk.

  

11 megjegyzés:

  1. A bromélia nekem is tetszik. Nem olyan, mint az enyém, de ez is szép (meg az enyém is, csak most egyik se virágzik itthon)
    A Jácint jó sokat fejlődött. Az enyémek még csak 2-3 centisek. Mentségükre szolgáljon, hogy kint még hó van.
    Egyébként 10 ezer a hóvirág szála, így 350 ezer forintom volt a kertben:-D

    VálaszTörlés
  2. Hát, ez sem virágzik, de azt olvastam, hogy csak egyszer virágzik (akkor viszont egy évig), és a rózsaszín rész elhal, de előtte "gondoskodik utódokról".
    Hát ezt nem tudtam róla:)
    Miiii???? Hó van nálatok?????
    Itt most 17 fok van kinn, mindjárt kimegyünk. Hol laktok, hogy oda nem ér el a napfény?:)
    Vigyázz a kertedre, kész kincsesbánya:) (Szó szerint:))

    VálaszTörlés
  3. Kincsesbánya :S A párom rosszul nyitotta meg a kerti csapot, és elfolyt 15 ezer forint értékű víz... bele a talajba...észre se vettük:(((

    Itt is meleg van, és süt a nap, de foltokban megmaradt a hó. nem jó jel. remélem, gyorsan elolvad.

    Nem tudtam, hogy egyszer virágzik, de észrevettem, hogy amelyiken már volt virág, arról nem várhatok többet semmit. Viszont tényleg hagy utódokat. Mint írtam egy cserépnyiből nekem már vagy 10 lett.

    VálaszTörlés
  4. Hát, az nem jó. Főleg, hogy mostanában nincs akkora szárazság.
    Szerintem a hó nem sokáig marad meg, csodálom, hogy nálatok még van.
    Hogyan hagy utódokat a bromélia? Magokat? Levelet? Milyen formában lehet szaporítani?

    VálaszTörlés
  5. tősarjakkal. Növeszt magának utódot, majd meglátod;)

    VálaszTörlés
  6. Nem, a gyökere mellett új gyökér képződik, és onnan kihajt. Szóval az oldalánfog megjelenni a picike. Majd küldök fotót:)

    VálaszTörlés