2011. március 28., hétfő

A pillangó esete velem

   Történt tegnap: kinyitottam az ablakot, hogy kinti levegőt engedjek be a lakásba (nem mondanám frissnek, négysávos főút mellett lakunk). Kimentem a konyhába, és mikor visszajöttem, azt látom, hogy egy lepke épp beszáll a szekrény/kanapé alá.
   Rögtön el is húztam az asztalt, meg mindenféle szekrény alá gyömöszölt kacatot, hogy kijöjjön, de nem jött. G nem volt itthon, szerintem szívbajt kapott volna, és sikítva rohant volna át a másik szobába. (Na, jó, azért a lepkétől nem fél.) (Annyira.) Sokáig nyitva hagytam az ablakot, hátha gondol egyet, és kirepül, és azzal a nyugalommal feküdtem le aludni, hogy lepke koma már árkon-bokron túl szárnyal, és élvezi a friss levegőt.

   ...

   Erre mire jövök be nem egészen 15 perccel ezelőtt?
   Lepke koma megtalálta az ablakot, jelezve, hogy tudja, hol a kijárat.
   Kinyitottam az ablakot. Semmi reakció.
   Megfenyegettem, hogy lefényképezem, ha nem megy ki. Semmi reakció.
   Lefényképeztem:


 
   Még most is ott van.
   MIT CSINÁLJAK?? G engem fog kinyírni!!!


   Frissítés: a történet folytatása a hozzászólások között olvasható. Pápaszemes lepke volt, ilyen:

13 megjegyzés:

  1. Nem tudod megfogni? Mármint egy olyan kis dobozkával vagy mivel. Azt rárakod és rá valamit tetőnek. Én így fogtam meg a lényeket, amit bejöttek néha esténként. Aztán kiviszed és elengeded.
    :)

    VálaszTörlés
  2. Épp most oldódott meg:)
    Szerintem elaludt. Odamentem, és néhányszor meglöktem a szárnya végét, de nem reagált. Aztán lapított levelet (jó nagy, asszem gesztenye) dugtam a két szárnya közé, és kicsit feszegettem, mire felébredt, és leesett a padlóra. Aztán aládugtam a levelet, simán hagyta magát, és felemeltem a korláthoz, hogy na, akkor rárakom, de nem akart leszállni a levélről. Még meg is fordítottam, de rajta maradt. Aztán az egyik lába lecsúszott a levélről, és megkapaszkodott a korláton, és csak kicsit kellett rángatni, hogy lejöjjön róla.:)
    Úgyhogy Halleluja!!!, nem kell félni, hogy rajtunk marad egy háziállat:)
    De ha nem csukom be az ablakot, lehet, hogy megint bejött volna:)

    Gondoltam, hogy megfogom, akár kézzel is, de nem akartam bántani. Szegény, elég kimerült lehetett:)
    Mindjárt keresek képet, hogy milyen volt, mikor elrepült, láttam a mintáját:)

    VálaszTörlés
  3. Pedig már épp azt fontolgattam, hogy befogadom, mikor elrepült:)
    Szerintem a te módszeredtől biztos felébredt volna:) Sőt, sokkot is kap:)
    Olyan kapaszkodója van, hogy hajaj!:) Nehéz volt leszedni:) Pedig ott beszéltem hozzá, mégsem ijedt meg:)

    VálaszTörlés
  4. :)hát, lehet.
    Akkor erős egy lepke volt :)
    Amúgy széép :)

    VálaszTörlés
  5. Szép volt igen. Ez nem ő, csak képet kerestem:)
    Szegény, még most is aggódok érte:)
    Csak kibírt egy napot kaja nélkül. Aztán ki tudja, lehet, hogy itt is talált kaját.

    VálaszTörlés
  6. Hozzám is pont ilyen lepke jött be néhányszor. Nehezen talált ki, de terelgettem. :-D Aztán visszajött, és megint össze-vissza röpdösött, mire kijutott a szabadba... Sokáig így szórakozott. Szerintem direkt szekálni akart. XD

    VálaszTörlés
  7. :D Azt simán el tudom képzelni:D:D Ha már a lepkék is rajtunk szórakoznak, mi lesz a világgal?:D:D

    VálaszTörlés
  8. Hát azt nem is írtad mailben, hogy ilyen gyönyörűség volt.:)
    Vajon hol telelt át?
    Hozzánk egyszer egy fecske jött be. Tett egy kört a nagyszobában, aztán kirepült.
    És persze volt már nálunk egér, de főleg a minél több lábbal rendelkező élőlények a jellemzőek, úgy hogy G biztos vacakul érezné itt magát:-DDD
    és tudod, mi a kód?: repil:-DDDD

    VálaszTörlés
  9. Mert akkor nem láttam:)
    Volt, hogy kollégiumi szobába veréb repült be, meg volt, hogy denevér. Egérrel már én is találkoztam odahaza, meg rovarokkal is, szerencsére itt most szinte semmi nincs:)
    :) a kód sokszor passzol a bejegyzéshez:)

    VálaszTörlés
  10. Látod látod...a "Jótündérek" mindíg meglátogatják a Jótündéreket.......csak a forma más.....:-) hisz mindenki alakváltó:-)

    VálaszTörlés
  11. :) Köszi:) Szívesen itt tartottam volna, ugyanakkor vele is repültem volna.
    Na, majd meglátjuk, mikor növesztek szárnyat:) Már várom:)

    VálaszTörlés