2010. április 20., kedd

Vulkán és egyebek

Megint saját vélemény-veszély!
Csak nekem tűnt fel, hogy a vulkánkitörés kapcsán leginkább azt lehet hallani, hogy a légitársaságoknak mekkora veszteségei vannak? Én jobban félnék attól, hogy a mellette található két másik, sokkal "pusztítóbb" vulkán is kitör. Annak sokkal rosszabb következményei lehetnek, mint az elvesztett milliárdok.

Más szemszögből. Találtam a gépen néhány képet. (Minő meglepetés. Valójában még rengeteg van, amit fel akarok tenni, de ezek szerintem ide vágnak.)
Kezdve a légiközlekedéssel. Ez itt Nagy-Britannia. Csíkokban lehet látni a repülőgépnyomokat vagy hajóútvonalat, nekem nem egyértelmű, mindenesetre a címében kondenzcsík van.

Ezen viszont sokkal jobban lehet látni a repülés eredményeit. A csíkokat. Most mennyivel tisztább a levegő, hogy néhány napra leálltak a gépek? Gondolom akkor sem lenne átlátszó, de biztos, hogy kevesebb fehér lenne a képen.

De van itt más "szennyező", mint pl.: a sivatagi por. Ez most Krétát támadja, de olvastam, hogy (talán Bulgáriában) sárga eső esett a por miatt. Még mindig jobb, mint az ausztrál haleső (komolyan). Bár én nem szeretem a port. Tüsszögök, és mindig belemegy a szemembe.

Ez is egy homokvihar, talán valahol megvan a híres, Kanári-szigetek felé tartó viharról is a kép, de szerintem ez is magáért beszél.

Vagy éppen Kína levegőbe kerülő füstje. Vajon miért nem írták alá Kyotót? Mert tudták, hogy úgysem tudják teljesíteni. A gond csak az, hogy a füst nem ismer országhatárokat. Ami ott kimegy, azt mindenki más is megérzi.

De elég pusztító a szárazság is. Ez a kép a Kárpát-medencéről készült egy (már nem emlékszem, mennyire, de a képek alapján) eléggé meleg nyáron. A pirosas-barnás rész az, ahol a Nap kiégette a füvet. Asszem ebben az időben Ausztriában voltunk, épp elkerültük a magyar 40 fokot, ott csak 25 körül volt, mert magasan voltunk, de így is leégtem.

Pedig víz van bőven, itt is látható, hogy az édesvízkészlet megnövekedett az óceánokban. Mondjuk ez egyáltalán nem jó hír. Nagyon nem jó: lásd Holnapután. Mármint a film. Rossz következményekkel jár, ha az édes és sós víz keveredik, felkészülhetünk egy jégkorszakra. Bár mindenhol az ellenkezőjét hallom, kitartok amellett, hogy a Föld most... "tisztít". Mint természet, egyensúlyra törekszik. A legutóbbi jégkorszak alatt a Föld átlaghőmérséklete csak FÉL CELSIUS FOKKAL volt alacsonyabb. Igaz, hogy a vízszint tízméterekkel (ha jól emlékszem 100-zal) volt alacsonyabb. Majd meglátjuk.

Ha volt víz, most legyen tűz. Kaliforniában. Nem lettem volna a közelében, de még az óceánon sem.

Á, igen, a fényszennyezés. Ez itt az Olasz szandál, akarom mondani csizma.:)

Meg egy híresebb képen az egész Föld.

És egy kevésbé híresen még néhány részlet. Ehhez nincs hozzáfűznivalóm. A körülöttünk száguldozó meteorok nemcsak a világegyetemet nézhetik térképként, hanem a Föld árnyékos oldalát is. Remélem nem támad kedvük benézni.

Mint ahogy ide tették 1908-ban. Tunguska azóta is sivár.

Azért a meteoroknál is van rosszabb, nem lennék a csillag helyében. Igaz, hogy a Tejút közepén is hatalmas fekete lyuk van, de ez még nem fenyeget.


Azért szép és jó dolgok is vannak a világon, nem csak természeti katasztrófák, ez itt a Balaton, befagyva, a kép címe alapján 2005-ben. Falum is rajta van a képen.:) De ennél többet nem árulok el. Jól nézzük meg, az utóbbi időben elég ritkán fagyott be. Ki tudja, mikor lesz lehetőség újra csúszkálni (mert nincs korcsolyám, de fakutya van!:))

Azért ide is szívesen ellátogatnék. Kedvencem Bora-Bora, majd arról is keresek képet, ez a sziget nem tudom, hol van, hogy hívják, de ránézésre honvágyam van. Mármint odavágyam.

No comment.

Az igazi napfelkelte, mi?

Nem tudom, hogy lettem-e volna a helyükben, de ez a látvány (akár igazi, akár nem) megér... nem is tudom, mit. Azért a fele királyságomat nem adnám érte, de sok évet az életemből biztosan.

1 megjegyzés: