2010. április 16., péntek

2. sz. novella

Ébredés


   Átszüremlik a fény a szemhéjamon.
   Ébredés után nem szoktam kinyitni a szemem. Még a félhomály is túl soknak tűnik ilyenkor. Itt ráadásul nem is félhomály van, hanem teljesen világos.
   Hanyatt fekszem egy ágyon. Körülöttem mozgolódás, beszéd, járkálás. Egy kicsit messziről hallom a dolgokat. Mintha füldugót viselnék. De érzem, nincs semmi a fülemben.
   Ha megmozdítom egy kicsit a karom, fáj. A lábam is fáj. A fejem is sajog. Nem merek megmozdulni.
   Nem nyitom ki a szemem, de érzékelem, hogy többen körülállnak. Kérdéseket, feleleteket hallok. Néha a nevem. Emlegetnek különféle másik idegen neveket is, azokat nem ismerem. Hallok valamit valamilyen autóbalesetről, eszméletvesztésről, agyrázkódásról, sérülésekről, de nem igazán áll össze a kép.
   Nagyon fáradtnak érzem magam. Ezért is jó, ha csukva az ember szeme. Nem veszik észre, ha felébredt és visszaaludt.

   A sötét kezd felolvadni, ezzel párhuzamosan egyre hangosabb tülkölést hallok.
   Kinyitom a szemem, de a hirtelen nagy fény elvakít. Annyira, hogy ledermedek.
   A fényből hirtelen nagyon sötét lesz.


2005. június 10.

8 megjegyzés:

  1. Jujjj...nagyon jók ezek a novellák :)...az előző még jobban tetszik ;)...puszi

    VálaszTörlés
  2. Kíváncsi vagyok, hogyan jönnek le a történetek. Eddig két embernek mutattam meg, és mindegyik máshogy értelmezte.
    Te hogy látod?

    VálaszTörlés
  3. szia! nekem is nagyon tetszett. ezt egy kicsit jobban értettem azt hiszem :) Fekszik a kórházban az autó baleset után és hallja a körülötte lévő orvosok beszélgetését. És akkor egy fényszóró elvakítja, a baleset pedig csak ekkor következik be. Szerintem előre látta, de maga se fogta fel, így a végén még se tudta elkerülni. Nekem most így ebből ez jött le. A másikat viszont nem igazán értettem így arról nem tudok ilyen mértékben nyilatkozni. De az is tetszett, mert olyan rejtélyes volt, de az is maradt :) Mindkettő nagyon jó. :) Nincs több? :) Lehet nekem is felkéne tennem az egyik sajátomat, csak azok olyan személyesek és nem kitaláltak így talán jobb ha inkább nem. Lehet a suliba vizsgaként kell majd írnom egy másikat. Ha így lesz, akkor azt majd megosztom veletek :) Amúgy várom a kövi fejiket :)

    VálaszTörlés
  4. Zora! Nagyon jól látod, majdnem így képzeltem el.
    Novella ennyi volt, haikuk vannak még, ott van túl személyes, amit nem igazán osztanék meg a célszemélyen kívül mással, de lehet, hogy hangulattól függően egy-kettő felkerül belőlük.
    És igen, mindenképp tegyél fel vizsganovellát! :)

    VálaszTörlés
  5. Hát ahogy olvasom, mindenki másképp értelmezi. Szóval szerintem: baleset érte a főszereplőt, a kórházban magához tért, de azután meghalt. Jó?
    Egyébként, ha nem találtam volna el, akkor is tetszett ez is, a másik is, nagyon jó melankólikus-filozófikus történetek. Nem tudom, most ilyen vagy-e, mert azért 5 éve nagy idő. Mostanában szoktál írni? Körbenézek alaposan, de asszem elsők mégegyszer a szegedi lótuszok lesznek :)))

    VálaszTörlés
  6. :) Háát... az úgy volt... hogy elaludt a volánnál, és a kórházas részt álmodta, aztán jött a kamion.
    Öt év alatt sokat változtam, de szerintem bármikor menne ilyen stílusú történet, sőt, könnyebben menne, de még nem igazán próbáltam ki mindent.
    Ühüm, most is tettem fel plusz jelenetet:) Az Yval kész, folyamatban van egy új, és már az azutáni történetét is tudom nagyvonalakban.
    Az Eltan-részek szerintem hamarosan elindulnak, még várok a meglepetésekre, ahhoz segítséget kértem.
    :) Nézz körbe nyugodtan:) Jó szórakozást:)

    VálaszTörlés
  7. Értem :)
    Yvalt is olvastam, az is jó. Érdekesen írsz.

    VálaszTörlés