2010. április 24., szombat

A mi Napunk


Napunk egyre aktívabb. Tizenegy éves ciklusában elérkezett... Na, de az alábbi cikkben erről van szó:


A cikkben pedig ezt a hivatkozást találtam:


És persze vannak még képek, amik ide vágnak:
A jelenlegi álláspont szerint 2011-2012 környékén éri el a Nap a napfoltciklus napfoltmaximumát, vagyis sok napfolt található a felszínén.

Napfolt, messziről.

Napfolt közelebbről és színesben. Ha minden igaz, szabad szemmel így lenne látható, de nem vagyok benne biztos. A sötét részt árnyéknak, umbrának hívják, a körülötte lévő szálas területet félárnyéknak, penumbrának, az egészet pedig buborékszerű granulák veszik körül. (Van egy könyv az ölemben, most ez a forrás.)

Még közelebbről.

A napkitörések száma is nő, kis csokorban néhány kép, azt mondanám ultraibolyában.


A világos részek a napfoltok.




Összehasonlításként a Földdel, az a kék kör, jobbra lent. A könyv szerint  a kitörés eléri a 100-250 km/s-s sebességet. (Kár, hogy az átlagközlekedés nem ilyen gyors, egy másodperc alatt otthon lennék, nem kellene négy órát utaznom.)

Ez is napkitörés akar lenni, a sötét kör a Napot takarja.

Cunami van a kép címében, mindenesetre nem lennék a közelében. (mozog)

A könyvben is találtam hasonló képet, koronahurkoknak hívja a kitörő, majd visszahulló plazmát.

Ez pedig folyamatában mutatja a napkitörést (itt mozog).

A napszél sebességeloszlása az Ulysses első keringése során - áll a címben. Valójában fogalmam sincs, mit jelent.

Hosszabb animáció, üstökös és kitörés is van benne.

5 megjegyzés:

  1. Ahh...ezek a csillagászatos bejegyzéseid szuperek...magamtól lusta lennék ilyeneknek utána nézni, peig fantasztikus dolgok ezek!! Köszi :)...

    Pussz...

    Ui.: ja és fenn a 13. feji :P...

    VálaszTörlés
  2. Köszi! Arra gondoltam, szépen sorban a bolygókat és holdakat is felteszem, kisebb ismertetőkkel, meg Naprendszeren kívüli képeket (galaxisok, ködök) is válogattam már.
    Viszont nem tudom, miért nem mozognak a gifek. Ennek még utánanézek, mert pl.: az utolsó nagyon látványos.

    VálaszTörlés
  3. Ez jó ötlet...igen én is néztem, hogy azt írod mozognak, de hiába kattintgattam :(...node majd...

    VálaszTörlés
  4. Hűűűhh...megnéztem, tényleg elég szépek O.o ...nem lennék szegény üstüküs helyében, amikor kitör az a nagy kitörés...

    VálaszTörlés