2010. április 15., csütörtök

Izlandi vulkánkitörés és egyebek

Most olvastam, hogy szép vörös naplementéink lehetnek a következő napokban, ha elér hozzánk az Izlandon kitört vulkán füstfelhője. A cikk képeket is tartalmaz.


Nem csodálom, hogy a Föld is "kiengedi a gőzt", az emberekre is ráférne némi lassítás, pihenés.

Néhány héttel ezelőtt találtam egy honlapot, ahol nyilvántartják a földrengéseket. Mielőtt otthon voltam, napi 100 körül volt az átlag, de ebben minden apró rezdülés is benne van, és a megfigyelésem is rövid időt ölelt fel, talán két hétig néztem. Mikor visszajöttem, mondom, megnézem, hogy áll, olyan 80-90-re tippeltem, mert még nem volt késő, erre mennyi volt?
273. Vagy 274. Két hét alatt a háromszorosára emelkedett (na jó, ez csak egy nap volt). De még tegnap vagy tegnapelőtt is 200 körül volt.
Most viszont nem tudom, mi van, mert megváltozott a fejléc, és nem írja ki a napi számot. Így most szomorú vagyok.
De várjunk csak!
...
Á-HÁ, mint ahogy Tom és Jerry mondaná! (Amikor az ajtóval végigpörögnek a házon.)
Találtam elvihető tartalmat, és most néztem előnézetben, 186-ot mutatott.
Szóval MEG TUDOM NÉZNI!!
Már azt hittem új honlapokat kell keresnem.

De azt még mindig nem tudom, hogyan fogom megfejteni a két novella jelszavát. Mert az összes demó verzió csak négy betűig működik, ezek meg ötbetűsek, és még úgy is rengeteg variáció lehet, hogy szerintem s-sel kezdődik mindkettő, mert a feltörők ott álltak meg. Lehet, hogy ugyanaz a jelszavuk?
ÁÁÁ!! Meg fogok őrülni!!

Meg attól is, hogy a fenti lakásban valaki nagyon szorgalmasan ejti le a labdát a padlóra. Kutyára vagy macskára utaló jelek pedig nincsenek.

3 megjegyzés:

  1. Na én meg pont kérdezni akartam, honnan van ez a földrengésszámláló izé.
    Nekem van egy geofizikus diplomám, és nagyon-nagyon régen szeizmológus akartam lenni, csak sajna a tanszékvezetőm tanította ezt a tárgyat, ő meg nem bírt engem. Mindegy, Isten adjon neki örök nyugalmat.
    A kütyü nagyon jó, lehet, hogy majd később "ellopom". :)))

    VálaszTörlés
  2. Érdekes tantárgyak? Hát igen :))))
    40 órából 10 matek volt és 20 fizika különbözp fedőneveken (optika, klasszikus mechanika...) XD
    A szeizmológia is fullra fizika. A tankönyv tele volt képletekkel, meg levezetésekkel.

    VálaszTörlés
  3. Hú, akkor már nem is biztos, hogy annyira jó:), de legalább használható, nem? Mondjuk egyetemen jöttem rá, hogy nem értek a matekhoz, pedig előtte végig jó voltam. Szerintem inkább a statisztikát kellett volna jobban megnyomni nálunk.

    VálaszTörlés