2010. április 16., péntek

Másféle díj - Könyvajánló




A játék menete:

1. Írd le, hogy ki adta tovább a logót, és linkeld őt!
2. Ajánlj röviden 3, számodra kedves könyvet!
3. Add tovább minimum 1, legfeljebb 3 embernek, és figyeld, ki mit ajánl – talán így találsz magadnak újabb kedvenceket!

1.
Köszönöm Hullócsillag!

2.
Ha jobban belegondolok, három könyvespolcom van. Egy otthon, egy itt, meg egy a gépen. Utóbbi a legnagyobb, mert nagyrészt tartalmazza az összes többit, és még annál is többet, még ha éjjel-nappal olvasnék, se érnék a végére életem végéig.
Nehéz három könyvet kiválasztani, mert nagyon sokszor három kedvencem van, ezért inkább három polcot ajánlok.

Vavyan Fable összes
Első meghatározó szerzőm. Minden könyvét legalább kétszer olvastam, a Vis Majort hatszor. Nagyon szeretem a stílusát, úgy csavarja a történetet, hogy csak na, rengeteget nevetek, szeretem a szereplőit, a helyszínekre elvágyódok (igen, még Fertő Citybe is), örülök, hogy rég elfeledett szavakat hoz jelenünkbe, elgondolkodtat a gondolkodásmódja (vagyis a szereplőké), más életkorban ugyanazok a dolgok máshogy jönnek le, ami ugyancsak jó.
A Vis Majort már kiemeltem (szeretem, ahogy egymásra találnak, és ha majd, egyszer, nagyon sokára lányom lesz, mindenképp végigviszem a Kyrát, de asszem Kira lesz), de a Halkirálynő-sorozat (imádom Daniel Belloqot, meg az akciócsoportot), a Szennyből az angyal (az a felfordulás!!!) és az Álmok Tengere (több fantasyt írt, de nálam ez viszi a pálmát, a főszereplők kapcsolata miatt) is a kedvenceim közé tartozik. Mint az összes többi.

P. G. Wodehouse - Jeeves
A huszas évek Angliájában játszódó események főszereplője Bertram Wooster, rokonai, barátai és Jeeves, a komornyik. Bertie minden könyvben valami kalamajkába keveredik, folyamatosan egyre mélyebbre süllyed, végül mindig Jeeves húzza ki a pácból. Az első könyv, amit ebben a sorozatban olvastam, a Halihó, Jeeves! volt.
Nagyon jó a fiatal agglegény és az idősebb komornyik közti gondolkodási, műveltségi és nyelvi különbség (leginkább az utóbbi), rengeteg a helyzetkomikum, Bertie a legegyszerűbb problémából is akkora katasztrófát tud gerjeszteni, hogy az már lehetetlen.
Két Jeeves-könyv között azonban szünetet szoktam tartani, mert annak ellenére, hogy üdítően hatnak idegeimre, hosszú távon túl sok.

Janet Evanovich - Stephanie Plum
Magyarul A szingli fejvadász címmel jelent meg négy könyv, angolul a nyáron jön a 16., de megjelentek ,fél-kötetek is, így összesen 20 van.
Tavaly ősszel találtam rá, és miután az első hármat magyarul elolvastam (úgy 6 nap alatt), utánakerestem, és az összes többit végigrágtam angolul. Így egy nagy könyvvé konvertáltam az egészet (amit max. 1 hónap alatt bedaráltam). (Az utóbbi időben Laurell K. Hamiltonon kívül ez volt a leghosszabb kedvenc sorozatom.)
Nagyon jó az írónő stílusa, minden szereplője olyan egyéniség, hogy külön sorozatot lehetne velük indítani. Stephanie, Lula, Joe Morelli, Ranger (aka Ricardo Carlos Manoso), Diesel, Mazur nagyi, mindannyian a szívemhez nőttek. Rengeteget nevettem rajtuk, velük, még úgy is, hogy idegen nyelven olvastam, mert nyelvezete könnyed, érthető. Rejtélyes, izgalmas, fordulatos, bőven van benne krimi, romantika is (olyan igazi gyomordöngető, de jó lenne, ha velem is megtörténne-romantika, de nem erotika), na meg néha, de csak néha, és egy kicsi misztikum is.

Mellettük még van rengeteg kedvencem, egyetlen könyvek és sorozatok is, kérésre azokat is bemutathatom. :)

3.
Küldöm:
Nikejának         http://nerinaslife.blogspot.com/
Nevezzétek meg ti is a kedvenceiteket, hogy mi is kedvet kapjunk.


2 megjegyzés:

  1. :)...szupi...
    Vavyan Fable nevével és A szingli fejvadásszal már találkoztam, de sosem gondolkodtam rajta, hogy elolvasom őket, mert mind túl népszerűek és agyon vannak reklámozva manapság...ez pedig nem mindig jó...így nem mertem belekezdeni...Wodehouse-ról még nem hallottam, most ez fogott meg leginkább...de most kedvet kaptam a többihez is ;)...

    VálaszTörlés
  2. Kis kiegészítés:
    VF (mert itthon így rövidítjük) krimiket, fantasyket és bohózatokat ír, a novellák mellett. Humoros, lelkizős, izgulós, akciós részekkel vannak teli a könyvek, és persze szerelem is van mindenhol, de egyáltalán nem női romantikus regények. fabyen.hu oldalon bővebb infók, bele is lehet olvasni a könyvekbe. Én úgy találtam, hogy a Kyra Eleison hátoldalát elolvastam, és mivel anyuka azt mondta, nem tetszik neki, azonnal nekiugrottam, mert nem igazán egyezik az ízlésünk.

    Janet Evanovichról tavaly hallottam először, és elsőre azt hittem, na meg a magyar cím is kicsit félrehúz, hogy női romantikus. Pedig... igazán jó a fordítás, rengeteget lehet rajta nevetni, de eredetiben olvasva is akkora élmény, hogy bármikor nekiugranék még egyszer. A cselekmény fordulatos, minden könyvben valami újat talál ki, és még mindig nem lehet tudni, melyik pasit választja (mellesleg én se tudnék dönteni a helyében, na jó, talán mégis...:)). Állítólag film is lesz belőle, de nekem nem tetszik a női főszereplőjelölt: Katherine Heigl, akkor már inkább Amanda Peet.

    P. G. Wodehouse-t véletlenül találtam még régen, és az első fejezet címe fogott meg a Halihó, Jeeves!-ben, de már nem emlékszem, mi volt az. A nyelvezete tetszik a legjobban, bár eredetiben még nem olvastam, biztos, hogy a kifejezések nagy részét nem érteném.

    Rajtuk kívül még sokmindenkit tudnék ajánlani különféle témában és okokból, de az egy másik történet lesz.:)

    VálaszTörlés