2010. szeptember 18., szombat

Valami egész félelmetes...

   ... történt velem ma reggel.
   G. nem találta a kulcsát, és úgy ment el, hogy nyitva maradt az ajtó, én meg ágyban voltam, és nem volt kedvem hajnali fél 9-kor felkelni, hogy bezárjam, úgyhogy visszaaludtam. (Ennek majd később lesz jelentősége.)

   Szóval visszaaludtam. Azt álmodtam, hogy fekszem az ágyban, és felkelek, megnézem az ajtót, hogy be van-e zárva (azt hiszem, be volt zárva), benéztem a nagy szobába, ahol minden a helyén volt (fel is kellett volna tűnnie, mert mindig nagy a rendetlenség). Aztán visszamentem a hálóba, és elcsodálkoztam, hogy miért van elhúzva a függöny. Úgy rémlett, hogy sötétben aludtam, de nem gondolkodtam rajta sokáig, mert nem azt láttam, amit kellett volna. Ha most kinézek a háló ablakán (mellesleg első emeleten lakunk), az út túloldalán lévő négy- és tízemeletes panelt látom. Álmomban meg olyan volt, mintha közvetlenül a Balaton-part lett volna az ablakon túl: füves terület, aztán víz, a túloldalán meg dombok. Olyan volt, de mégsem ugyanaz.
   Fogtam magam, kimentem az ablakon. Nem tudom, hogyan történt, hiszen ki se tudjuk nyitni teljesen, mert az ágy vége elé lóg, meg van ott egy kis éjjeli szekrény, meg egy polc, az ablak túloldalán meg sárgás üveg (franciaerkély?), de mégis valahogy kimentem, mert ott találtam magam a parton. Mentem egy kicsit, és visszafordulva kis egyszintes házat láttam, azt hiszem, kék színű fallal, és a tető mintha fekete vagy legalábbis sötét lett volna. A ház mögött út volt, az út túloldalán meg emeletes üzlet. Ami az enyém volt.
   
   Történt ez-az, és már nem tudom, hogyan, de visszakerültem a hálóba, az ablak előtt  álltam, ahogy nézek ki rajta, G. pedig az ágyon feküdt. Vagyis inkább ült, a helyemen felpolcolta a párnát, és onnan nézett, és azt mondta, olyat álmodott, hogy érdemes lenne megírni, erre én is azt mondtam, hogy ezt is...

   ... és kulcscsörgésre ébredtem. Felemelkedtem, hogy mennyi lehet az idő: 11:00 volt. G. még nem jöhetett meg. Hallgatóztam egy kicsit, hogy ki zajongott, de nem hallottam semmit. Felkeltem, bezártam az ajtót, benéztem a nagy szobába, ahol a megszokott rendetlenség volt, és bementem a fürdőbe.

    Ha G. hazajön, elmesélem neki, mi történt, és leírom az álmomat, hogy egyszer nagyobb történet legyen belőle.

   Félelmetes volt. Álom az álomban. Eddig csak egyszer történt meg velem, hogy azt álmodtam, hogy kívülről nézem, ahogy alszom.

   Fodor Ákosnak van egy idevágó haikuja:

   "veled aludva
    rólunk álmodom: arról,
    hogy veled alszom."

   Na, jó, mégsem ugyanaz, de hasonló eset.

6 megjegyzés:

  1. Ez tetszik :D... nem esküdnék meg rá, de sztem én nem álmodtam még, hogy álmodom...

    VálaszTörlés
  2. Velem sem sűrűn esik meg:) Viszont G azt mondta, hogy nem is álom az álomban volt, hanem csak nagyon valóságos álom.
    Jobban belegondolva igaza van. De akkoris félelmetes, hogy utána bejártam ugyanazt az utat. (Már csak poénból is.:))

    VálaszTörlés
  3. Ez az álom nem az Eredet utóhatása ? :-DDDDD
    Hallottam, nagyon jó film.
    De tetszett a történeted is. :)

    VálaszTörlés
  4. :) Nem, pedig lehetne. Aznap éjjel azt álmodtam (vasárnap este néztük meg), hogy túl későn jutok el odáig, hogy lefeküdjek aludni, pedig hétfőn korán kell kelni, és azért zsörtölődök, mert még mindig nem alszok.
    Nagyon jó film volt, nagyon tetszett, decemberben jelenik meg dvd-n, lehet, hogy megvesszük. Kevés filmre mondom, de ez nagyon kell:)
    És ha elérhető közelségben lenne (a technológia), tuti, hogy függő lennék. :)
    De ennél többet nem árulok el, ha tudod, nézd meg.
    És nem, nem Leonardo miatt, Christopher Nolan miatt!
    (Bár, a hétvégén néztük A téglát - Leonardo, Matt Damon, Jack Nicholson -, és az is jó volt. Ja, Scorsese rendezte.)

    VálaszTörlés
  5. Na, most már tényleg nagyon kíváncsi lettem, mert az egyik tanítványom is elmesélte részletesen. Nagyon jónak tűnt, de én megvárom dvd-en. (Nem szeretem a mozit)
    Leo egyébként mióta öregszik, és ott van az a nagy gondolkodó ránc a homlokán, egyre jobb filmekben játszik. Jó, a Titanic is tetszett.

    VálaszTörlés
  6. Én annak idején a Gilbert Grape-et, meg az Egy kosaras naplóját is miatta vettem ki kétszer kölcsönzőből, aztán mikor nagyon felkapták (ja, a Rómeó és Júlia megvolt videón, és nagyon imádtam, Baz Luhrman nagyon-nagyon), szóval a Titanic környékén azt mondtam, köszi, nem kérek belőle, de el kell ismernem, hogy tényleg jó filmekben, jó karaktereket játszik. Még a játékával sincs gondom.
    De akkoris tartom magam ahhoz, hogy fiatalabb korában jobban nézett ki (jobban tetszett, most nem), úgy látszik ő nem a "40 évesen a legjobb" kategóriába tartozik. (David Gandy viszont igen:))

    VálaszTörlés