2010. augusztus 28., szombat

Régen volt, talán igaz sem volt...

   Már is emlékszem, mikor kezdtem el írni. Az rémlik, hogy alsóban írtam pár verset, de a kiskönyv (Donald kacsa alakú kis füzet) nem tudom, hova keveredett el. Aztán felsőben is írtam, akkor már gépen. Tanultuk a wordöt, így gondoltam, otthon is folytatom a "tanulást": szerkesztést, formázást. Aztán nem jutottam sokra, mert mindig, mikor leültem, elölről kezdtem átolvasni, és átírni, így nem jutottam sokáig. Már akkor is elalvás előtt gondolkodtam a folytatáson, ez a szokásom azóta sem változott, sőt, most már utazás közben is sokszor jár az agyam a következő vagy későbbi részeken.
   Középiskola elején is írtam azt a szerzeményt, egyébként a címe a Másik Föld volt. Már akkor is érdekelt a téma, mégha kevésbé is, mint most. A szereplőket folyamatosan átírtam, mert akkor nem kitaláltam, hanem meglévő emberekhez társítottam, még olyanokhoz is, akiket nem is ismertem, csak mondjuk egy suliba jártunk.
   Viszont nemrég, mikor átnéztem, felfedeztem valamit: az egyik szereplőt Nathaniel Blake-nek neveztem el. A Laurell K. Hamiltont olvasók szája azt hiszem, most megremegett. Az enyém is, mikor felfedeztem a hasonlóságot.
   Ezt az irományt nem teszem közzé, viszont úgy gondolom, az akkor íródott (és azóta is csak egy j-vel rövidült) ismertetőt és tartalmat felteszem, pusztán az érdekessége miatt.
   Úgy olvassátok, hogy akkor még 13-15 éves lehettem (és éppen a VF-könyvek hatása alatt álltam). Azóta máshogy írnám ezeket is, meg a történetet is.



ISMERTETŐ

   Ez egy kitalált történet. A jövőben játszódik, egy másik világban.
   A hírességek ugyanúgy léteznek, csak az évszám más. Vagyis csak egy részben más. Amíg itt a Földön (a 16-oson) még 2002-t írunk, addig a párhuzamos világban (a 45-ösön) már a 2130-as évek élik életüket. És természetesen vannak még másik ilyen párhuzamos világok. A környezet megmenekült, a fegyvereket kitiltották. Csak és kizárólag a rend őrei tarthatnak flintát. A drog legális, és megfizethetetlen. Az alkohol fogyasztásához capitoliumi engedély kell. Feltalálták a rák és más egyéb súlyos, gyógyíthatatlan betegség ellenszerét. Mint egy valódi paradicsom. De aki meg akarja szegni a törvényt, annak sikerül...
 
 
 TARTALOM
 
   A helyszín: a 45-ös Föld, USA
   Az idő: 2130-as évek
   Történet: egy középiskolai osztály két fiúval bővül a tanév elején. Ki nem állhatják őket. Először. Aztán furcsa dolgok történnek, amit együtt élnek át és összekovácsolódnak. Vagy mégse?...
   Rejtélyes halálesetek, furcsa titkok, gyanúsítgatások sorozata. Egy különleges képességű lány meglepő története a múltjáról, és a jelenéről.


   Kerestem azt a képet, amit annak idején az előlapra  nyomtattam, de nem találtam, úgyhogy a képzeletetekre bízom: az összes kontinens egy kör közepén, mintha a Föld egyik oldalára (ha-ha, van a gömbnek oldala?) csúszott volna, de nem egyben, hanem a távolságot tartva, mindez fekete-fehér rajzként, a kontinensek pedig tömörek, nem csak a körvonal látszik.
   Ha megtalálom, frissítem ezt a bejegyzést.

5 megjegyzés:

  1. De durva :)... mármint én Hamiltonról nem sokat tudok... azt hiszem... de vicces lehet visszaolvasni a régi irományokat :)... én is mindig sokat nevetek...
    De már akkor is milyen kis komoly voltál :)...

    VálaszTörlés
  2. :)
    Ja, persze, még nem jutottál el a... hányadik részben jelenik meg Nathaniel? (Nekem is utána kellett néznem.) A hetedik részben jelenik meg, és... fontos szereplő, de többet nem árulok el:)
    Ez a kedvenc képem róla: http://www.ciclidi.it/_DUST/GFX/NATHANIEL-L.jpg

    És ezt nem csak én olvastam vissza, hanem G. is. És van, amit azóta is emleget, olyat is, ami nem tetszik, pedig igaza van.
    :) Na, igen, korán komolyodtam, most meg próbálom elveszíteni, de nem hagyják:)

    VálaszTörlés
  3. Ez a kép nem valami pangeás dolog?
    Amúgy tényleg nagyon komoly törtrénet, és akkor még nem is ment a Sliders?

    VálaszTörlés
  4. Hmm, jó kép, de miért ilyen nőies a dereka?? :D...

    VálaszTörlés
  5. Gondolom a Brett Reeves-es képekre írtad: hát... az a helyzet,hogy nekem tetszik, hogy széles a csípője. De ha nem tetszik, nézhetsz rajta mást is;) Mondjuk van is mit:D
    (Nekem a szeme tetszik nagyon.)

    VálaszTörlés