2010. augusztus 1., vasárnap

Kaméleon

A kedvenc állat-kategóriát mivel is kezdhettem volna, mint a tigrissel, kisgyerekként. Aztán a macskafélék után jöttek a madarak, pingvin, mostanában a flamingó, és ehhez társult a kaméleon.

Nemsokára mesében is láthatjuk ezt az állatot, Gore Verbinski készít animációs filmet, Johnny Depp pedig szinkronizál. (Valamint többek között Timothy Olyphant, Alfred Molina, Bill Nighy.)
Gore Verbinski nevéhez fűződik A mexikói (Brad Pittel, Julia Robertsszel és a fegyverrel), valamint a három Karib-tenger kalózai (a negyediket Rob Marshall rendezi - Chicago, Egy gésa emlékiratai, Nine).
A Rango - mert ez lesz a film címe és a főszereplő neve - zenéjét pedig Hans Zimmer szerzi, aminek kifejezetten megörültem, mikor megláttam, mert a kedvenc filmzeneszerzőm.

Ja, igen, ő lesz Rango.

Persze szerepeltek már kaméleonok mesékben, a Madagaszkár Pingvinjei c. sorozatból az egyik kedvencem az a rész, mikor a hüllőházba új "szomszédok" kerülnek, és Kowalskit agyba-főbe szí***ják, hi-hi.
Az oldalt látható nagy kép Aranyfürt (asszem így hívják magyarul) meséjének előzetesére mutat, abban is lesz kaméleon.
Több most hirtelen nem jut eszembe, de biztos van még.

A képek első fele fennvolt a gépen, a végét pedig wikipédiáról linkeltem.
Itt pedig kis érdekesség olvasható (bevallom, még nem olvastam, de tervben van).


Európai kaméleon. Spanyolország déli és a Földközi-tenger északi partvidékén terjedt el. 20-30 centi hosszú a teste, a farka és a nyelve is elérheti ezt a hosszt.


Nekem ez a kedvencem, nem tudom miért, talán mert látszik a mérete, meg a lábai formája, meg tökjó, hogy modern környezetben van.

A színét is tudja változtatni, de még nem néztem utána miért és hogyan, úgy rémlik, a fenti linken erről is van szó.


Ami a legjobban tetszik benne, hogy a szemeit külön tudja mozgatni, ezt már akkor megjegyeztem, mikor tanultuk általánosban. (Ugye akkor tanultuk?)

Ezek tényleg ekkorák?


Óriáskaméleon Madagaszkárról.

Párduckaméleon Reunionról, de ide is csak betelepítették.

Egyszarvú kaméleon Madagaszkárról.

3 megjegyzés: