2010. augusztus 29., vasárnap

Dilemmák-mák

   Hú, tegnap majdnem vétkeztem.
   Még szerencse, hogy megéheztem, és elhalasztottam, így lehetőségem nyílt jobban átgondolni.
   ... és milyen jól tettem! Mert nem lett volna fer. Sem veletek, sem magammal szemben.
   Ha tegnap az a bejegyzés felmegy, most fognám a fejem, hogy miért tettem. Így viszont, igaz, hogy fáj érte a szívem, úgy érzem, jól döntöttem.
   Hogy miért is? Ésszerű magyarázatot nem tudok rá.

   Sok helyen láttam, hogy a történetek szereplőiről képeket tettek ki oldalra. Szerintem ez nagyon jó megoldás, mert sokszor könnyebb kép alapján azonosítani. Ha hirtelen nem ugrik be cím alapján, mi a történet, a kép sokat segít. Meg a szereplő neve.
   Én mégsem tettem ki. Egyrészt mert csak nagyjából tudom, hogy néznek ki. Másrészt úgysem találnám meg a megfelelő képet. Aztán meg mindenki elképzeli valahogy a szereplőket, és nem akarok sem utat mutatni, sem csalódást okozni. Viszont van pár kép, ami valamennyire átfedi az elképzeléseimet.
   És tegnap majdnem írtam bejegyzést velük. Vagyis a képeket feltöltöttem, piszkozatba mentettem, mert azért így mégiscsak megvannak, bármikor előkereshetem, de szöveget már nem írtam hozzájuk.
   Szerintem nem lenne fer, ha az általam elképzelt képet erőltetném rátok. Azért kitettem oldalra kis összefoglalót, hogy be lehessen lőni a történetet.

   Más: rejtvények. Úgy vettem észre, hogy a rejtvények elnyerték tetszéseteket, ezért most írom össze a témákat, válogatok (és majd készítem) a képeket. Ha bármi ötletetek van, bármilyen témával kapcsolatban, nyugodtan írjátok meg. Valamint kész rejtvény is jöhet, szerzőmegjelöléssel az is felkerül.
   Már csak azt nem tudom, hány napos határidővel tegyem fel a rejtvényeket. Ebben a ti segítségeteket kérném, írjátok meg, nektek mi lenne a legjobb, mert szerintem egy nap kevés, egy hét pedig túl sok.

   Megint más: Mák. A múltkori válaszok között szerepelt a mák, és eszembe jutott egy anekdota. Kerestem képet elvágott mákról, de nem találtam, így egy egészet illesztettem be:

   Szóval az anekdota. Még régen történt, mondjuk 15 évvel ezelőtt: nyáron kiadtuk németeknek a házat, mi meg a melléképületben laktunk. Az udvar viszont közös volt, úgyhogy mikor cukorborsót pucoltunk vagy valami más zöldséggel foglalkoztunk, azt látták ők is. Egyszer éppen mákot gubáztunk, mamám, barátnőm meg én, és a németek épp jöttek felénk, és kérdezték, mit csinálunk, mi az a kezünkben. Fogalmuk nem volt arról, hogy néz ki a mák. Ezen mi nevettünk, persze, falusiak lévén hamarabb felismerünk bizonyos dolgokat (erről jut eszembe, egy apró rejtvény itt is lesz). Azzal szórakoztunk, hogy fogtuk a mák szárát, és mint a rumbatököt, ráztuk.
   Mellesleg, tudjátok, hogy néz ki a belseje? Vékony lemezek vannak a gömbből befelé, egyenlő távolságra, de nem érik el a közepét. Megnéztem angolul is, de úgy sem volt kettévágott.
   Na, a wikipédián is csak így volt, ebből sem lehet sokat látni, de azért a bal alsó kör és a jobb alsó oldalmetszet valamennyire láttatja a belsejét.

   És akkor a kisebb rejtvény. Ha már falunál tartunk (pedig városban is van), van egy rovar, piros-fekete, és leggyakrabban háttal összenőve lehet látni őket. Próbáltam kevésbé ijesztő képet keresni. Hogy hívják?
 
   Na, szépen elszakadtam a fő témától. Szóval:
  • ha bármi ötletetek van rejtvényekkel kapcsolatban, dobjatok meg nyugodtan megjegyzésbe/csetbe/emilen (darolyn.hawks@gmail.com),
  • jöhet megfejtés a rovarról,
  • és a szereplőképes témával kapcsolatban is kíváncsi vagyok a véleményetekre.

    5 megjegyzés:

    1. A rovar a bodobács.
      (Tele van vele a kertünk:)
      A mákos történet nagyon jó, jellemző XD.
      Nekem is van egy hasonlóm: óvónéni meséli szülői értekezleten, hogy megkérdezte a gyerekeket, mi borítja a csirke testét, mire a válasz: nejlonzacskó.
      Igen, azután nekem is eszembe jutott, hogy a mák valami más. Még gyerekkoromban láttam, de az már nem tegnap volt, sőt, nem is tegnapelőtt :)))

      Képek: én se szeretem, ha a szereplők képe fel van rakva, mert majd ÉN elképzelem, ahogy akarom. Nagyon kevés szereplőmről van kép. Pl Angelica Hustont azért raktam fel, mert rá gondoltam, mikor leírtam azt a szereplőt.
      Én azért rakok fel "illusztrációt", mert nagyon hosszúak a történeteim, és szerintem jobb a szemnek, ha közben megpihenhet. Ráadásul ha valakinek nincs egyszerre annyi ideje, hogy elolvasson, akkor a kép alapján be tudja lőni, hol tartott.

      Rejtvények: Nagyon jók. Szerintem egy hét se hosszú, kivéve, ha közben jön helyes megfejtés.
      Nálam egyszer volt. Egy nap alatt megfejtették a kedves olvasók. Neked még annyi se kellett :)))(A Képtárban)

      VálaszTörlés
    2. Ott a pont! Verőköltő bodobács, pedig nem is bodobács, hanem poloka.
      A képfelrakásnál egy pont ellene, írom, úgymint a rejtvénynél az egy hetet. (Nálad észre se vettem, hogy van játék, csak később olvastam, mire már írtam az egyes részekről.)

      VálaszTörlés
    3. Még a történetek elején volt, mikor még csak két-három olvsóm volt :)
      Poloka, komolyan? Na így nem hallottam.
      A képek mellett vagyok úgy, ahogy én használom.

      VálaszTörlés
    4. Nekem nincs kifogásom a képek ellen, ha valakinek nem tetszik úgy sem figyel rá :)...
      A bogarat kivételese én is tudtam...
      A rejtvényre sztem sem sok az egy hét, ha jó nehéz... ha közben jön jó megoldás, akkor le lehet fújni...

      VálaszTörlés
    5. Akkor a képek mellé és az egy héthez ment strigula.

      VálaszTörlés