2010. június 19., szombat

Alaprajzok

Nos... elég régen foglalkoztam az új történettel. Kereshetnék kifogásokat, de nem keresek. Egyszerűen megviselt Yval befejezése, a végén már odáig jutottam, hogy ha csak leültem, akkor is volt ihlet, tudtam írni, könnyű volt, és szerettem is.
Most meg nincs. Vagyis nem időrendben. Mert látom a jeleneteket, csak nem a következőt, hanem valahol távolabb, de itt nem tehetem meg, mint a forgatásnál, hogy összevissza veszem fel a jeleneteket, aztán a végén majd összevágom. Vagyis persze, leírhatom a későbbi jelenetet, de... a következőt kellene, na.
Helyette viszont elkezdtem az yvali alaprajzokat digitalizálni. Ez nem szkennelést jelent, mert nincs, és mert olyan a rajztechnikám, hogy arról nem érdemes szót ejteni, inkább kerestem programot, és megszerkesztettem a történet elején kitalált alaprajzokat. Szóval, félreértés ne essék, nem utólag találtam ki, hanem már régóta megvannak a rajzok (mint a jegyzetek is), csak most jutott el a tudatomig, hogy simán meg lehetne szerkeszteni.
A következő történethez viszont nem csinálok alaprajzokat. Mert szerintem nincs olyan program, ami képes lenne rá.

De elég a magyarázkodásból. Ez itt Devyn lakása a Retto tetején. Az a helyzet, hogy nem képzeltem el mindent pontosan, csak úgy nagyvonalakban, az arányok, a berendezési tárgyak nagyrészt megvoltak fejben, de pl.: a színek nem igazán.
Akkor egy kis ismertető. Alul, középen van a tolóajtó, a bejárat, délre néz. Az északi oldalon nincs ablak, viszont a másik hármon végig van, csak általában elhúzza az acélfalat, amit nem tettem ide. A bejáraton az előtérbe jutunk, jobbra a konyha, mögötte a nappali, balra ugyancsak tolóajtón (nem tudtam volna máshogy megoldani, mert nem látszott volna), jutunk a hálóba, íróasztal, ágy fotel, és két oldalon is tovább lehet menni a gardróbba, oda is tolóajtóval, okok mint feljebb, és tovább a fürdőbe, ahonnan a nappaliba. Vagyis mindenhol tolóajtó van.
A déli falon az a három négyzet alakú akármi tartóoszlop akar lenni, hogy a tetőt elbírja, egyéb funkciója nincs.

Következő. A Megrettons-épület földszintje. Itt is ablakok vannak minden oldalon, a bejárat északra néz (jobb oldal), ha belépünk jobbra van a porta, a fekete dobozok a liftek, a többi helyiség nem tudom, mi célt szolgál, talán tárolók, meg lehet, hogy az épület alatti parkolóba lehet lemenni, a hátsó (déli) falnál pedig fotelek vannak, Tyler onnan mutatott a galériára. A színek itt sem voltak meg, de leginkább a szürke dominál.

Ez itt pedig a Retto teteje. Annyira nagy volt a fájl, hogy nem tudtam 3D-s képet készíteni, ezért lefényképeztem a képernyőt, és levágtam a fölös részeket. A zöld terület a déli oldalon helyezkedik el, ez a kis park, a bal alsó sarokban a kis "tisztással". Középen a nagy téglalap Devyn lakása, a fekete háromoldalú valami a liftek fedett helyisége, a nagy kékség a medence, körülötte pedig nyugágyak, asztalok és lámpák vannak.

Ja, igen, a program neve Sweet Home 3D, ingyenesen letölthető, és sok kiegészítő bútor is található hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése