2010. május 15., szombat

Miért???

A héten elromlott a netünk. Mobilnetről van szó, és egyszerűen nem akart kapcsolódni. Párom [nevezzük innentől G.-nak (értsd "g pont")], bement boltba, azt mondták, a modemmel van gond. Szuper.
Másnap, ez volt tegnap, bementünk, tarifacsomagot váltottunk, kaptunk új modemet, és most van netünk. G. gépén. Az enyémen valami miatt nem jön be.
Bővebben. Két gépünk van, az enyém szeptemberben lesz négy éves, kis fekete HP, nagyon imádom, semmi baja nem volt, csak a töltőt kellett kicserélni, mert elromlott, de azon kívül szuperül működik. G.-nak szélesvásznú Acere van, októberben lesz két éves, a filmeket ezen jobb nézni, mert teljes képernyőre nagyít, de a hanggal néha gondok vannak, Transformersszé válik, ezért most Terminatort hallgatok, hogy passzoljon. Mert a Transformers album nincs fenn.
Ja, megnéztem, nincs. Bezzeg nálam fennvan.
Mindegy. Szóval most G. gépén netezek, mert nincs itthon, és mert ezen bejön, és nem tudom, mit csináljak az enyémmel, mert azon nem jó. Vettünk routert is, hogy wifin mindketten használni tudjuk. Én tudtam, hogy nem lesz jó. G. gépe azon is fogja a netet, az enyém nem. Oké, akkor kábelezzük össze a két gépet. Addig eljutottam, hogy az elnevezések megjelennek - nálam, a másikon még az sem.
Hol rontottam el????
Talán ott, hogy soha sehol nem tanították a számítástechnika hardveres részét. A programokkal nincs sok gondom, kell idő, hogy kiismerjem, de utána minden oké. A hardver? Azt se tudom, hogy néz ki belülről egy gép, mi micsoda, és mit kell vele csinálni, hogy működjön.
Tehát itt vagyunk ketten, két géppel, egy nettel. Eddig is ez volt, csak eddig váltogathattuk, most meg csak az egyiken megy. Ez így nem hangzik rosszul, de nagyon-nagyon-nagyon-nagyon-... idegesít, dühít,... hogy MIÉRT???
Azt mondom, a gépeknek is van lelkük. Agyuk mindenképp, mert olyan a memóriájuk, mint a mienk sem, igaz, kicsit lassabban reagálnak, mint az emberi agy, de ezt elnézzük, mert mégiscsak gépek. Szívük biztos, hogy nincs, mert akkor nem cs***nének ki mindig velünk, de komolyan mondom, lelkük van. Szinte hallom: "Azért se..."- mondogatják. Pedig jól bánok vele, letörölgetem, óvatosan emelem, még alá is polcoltam, hogy jobban szellőzzön, de úgy látszik, NEKI ez is kevés. K****ra kényes. Oké, oké, az én hibám is, hogy telepakoltam mindenféle programmal, de azok csak azért kellettek, hogy kényelmesebb legyen, meg mindegyiknek van funkciója, értelme.
Mi a teendő? G. azt mondja, venni kell új gépet. Ja, én is ettől félek. Csak az a gond, hogy annyira hozzám nőtt, mit csináljak egy újjal? A telefonokkal is így voltam. Meg szinte mindennel. Minek vegyek újat, ha jó a mostani is. Persze, odaadhatnám öcsémnek (még mindig 8 éves), de otthon van asztali gép is. Mondjuk, a laptop még így is többet tud. Várjunk csak! Nem is rossz ötlet. Több játék bejön ezen, mármint a HP-n, több hely van rajta, a ram is nagyobb, kevesebb áramot fogyaszt, és öcsém menőzhetne is vele, hogy neki laptopja van, míg a többieknek telefonjuk (igen, általános elsőben).
De honnan szedjek össze annyi pénzt, hogy vegyek új laptopot? Először munkát kellene találnom. Azután jöhet csak a költekezés.
Az meg ki tudja, mikor jön össze. Akár hónapok is eltarthat. És addig? Marad G. gépe. Legalább leszokok a netezésről. Bár, mostanában nem is ment olyan sokat. Megnézem a szokásos honlapokat, meg a Thunderbird ment egész nap, hogy a leveleket figyeljem.
Ééés, így végre feltehetem a gépemre a daemont. Mert a net nem engedte.
Ja, lássuk meg mindenben a jót is.
Azért tegnap nagyon kiakadtam. Kapcsolódik a hálózathoz is, meg minden stimmel, maxon van a térerő, csak ezt írja ki: Hálózati cím lekérése. És behal az egész. Egy rakat variációt kipróbáltam IP-címre, de semmi. Mindjárt nekiállok utánanézni. De ha nem találok semmit, mit csináljak???
Megyek, és hozok be még egy kis vodkát.
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!!!!!

7 megjegyzés:

  1. xD xD xD...már éppen kérdezni akartam, mi van veled, hogy ilyen ritkán frisselsz...erre kiderül, hogy kirekeszt a virtuális világ?? O.o ...jujj, de rosszul hangzik!! Nem mondom, hogy szolidaritok, egyrészt, mert a pályázat díjazásán dolgozom, így muszájos a net, másrészt mert nincs vodkám :D...de szurkolok neked ;)...

    VálaszTörlés
  2. Köszi, köszi. Már egy kis pohárral legurítottam, ez a második volt. Elég hűvös van, úgyhogy fűtés helyett is használ:) Na, igen, nehezebben, de megoldom a frisseket. Már néhány válogatást összeszedtem, néhány napon belül lesz csillagászatos új, meg talán ma-holnap befejezem a 49-es részt.
    Egyébként a legrosszabbkor jött a netkiesés, G. beadandót írt, azt kellett volna elküldeni, nekem meg munkaügyben írtak vissza.
    De! Megoldjuk. És addig is simsezhetek. Már ha elindul. Mert még nem próbáltam. Előbb meg akarok bizonyosodni, hogy tényleg semmit nem lehet a nettel kezdeni. Aztán jöhet a játék. Meg a vodka, búfelejtőnek. (Nem szoktam ám - magában - inni, de most muszáj volt. Egyébként sem szoktam inni, de már olyan régóta meg van bontva, kénytelen vagyok elfogyasztani.:) Tudom, tudom, belemagyarázom.
    De! Itt leszek, csak mondjuk naponta kétszer-háromszor nézek utána a dolgoknak, nem pedig folyamatosan. ÁÁÁ!!! Akkor is rossz, és hiányzik!!!
    A pályázatok: olvastam, hogy nehéz dolgod van, jó munkát kívánok hozzá:)

    VálaszTörlés
  3. Átérzem kétségbeesésedet Darolyn.Nekünk is mobilnetünk van-de csak egy gépünk,hisz párom melózik,én vagyok otthon a picivel.Ha jön egy komolyabb felhősödés,akkor min. fél óra kell,hogy kapcsolódjon.
    Rakj félre nekem is a vodkából!;)

    VálaszTörlés
  4. Szerencsére az időjárás nem befolyásolja a vételt, inkább az a gond, hogy túl sokat használjuk. De azért előfordult, hogy belassult a vihar miatt.
    A vodka félig van (0,7-es), szerintem még néhány hónapig meglesz, úgyhogy jut mindenkinek:)

    VálaszTörlés
  5. Mikor lesz a búfelejtő party? xD...szuper amúgy, várom a kövi részt!!
    Hát, annyira nagyon nehéz dolgom nincs, mert vannak olyan művek, amik kiemelkedően jók lettek ;)...de tényleg mindenki kitett magáért! :)...
    Kár, hogy te nem írtál :)...

    VálaszTörlés
  6. Party? Milyen party? Még csak LAN-partyt sem tudunk tartani:(
    Á, hogy jut mindenkinek a vodkából?! Háááát... nem terveztem bulit, elég kicsi a lakás, mi is alig férünk be, meg "szélső" országrészen vagyok, meg nem terveztem, de telepatikusan küldhetek:)
    Már várom a közzétételt, mert ugye közzéteszed a beérkezett műveket? És milyen szerencse, hogy nem jelentkeztem, hiszen pont akkor volt rossz a net, 13-án egyáltalán nem volt:(
    Talán majd egyszer... talán... esetleg:)

    VálaszTörlés
  7. Hehe...csak viccnek szántam, igen arra, hogy mindenkinek jut :D...egyébként, volt akinek elfogadtam határidő után, mert ugyan ilyesmi probléma adódott ;)...teháát, annyira nem vagyok kőszívű :P...

    VálaszTörlés