2010. március 24., szerda

Csillagászat

Na, a Neptunuszról most nem találtam a gépemen képet, de mást igen.

Volt az a film: The Fountain, asszem Forrás a magyar címe, Hugh Jackman, Rachel Weisz.
Kiültek a tetőre, nézték a csillagokat, és bevágták az Oriont.



 Ezeket most fényképeztem 0.9-es Stellariummal. Az ábra lehet másféle is, pajzs, íj van az állat helyett.


Sokáig azt hittem, ez a Skorpió, mert eléggé olyannak tűnik, de azt mi nem láthatjuk az északi féltekén. Úgy, mint Ausztráliában sem láthatják az Oriont.
Három olyan csillagkép van, amit csak az északi félgömbön lehet látni: Nagy Medve, Kis Medve és a Sárkány. A délin is megvan ez, pl.: a Dél Keresztje, de hogy van-e még, azt nem tudom.

Visszatérve, ez az Orion csillagkép. A filmben is mutatják. Az alsó képen van egy sárga, és egy rózsaszínes pötty, meg egy fehér. A fehér a Rigel. Nagy-nagy csillag. A sárga, fent, a Betelgeuse, na, az sokkal nagyobb. A rózsaszínes pötty, a függőleges részen, az Orion-köd. Nekem a kedvencem, mert nagyon szép. Nem mellesleg rengeteg csillag keletkezik ebben a pillanatban is ott.


Itt:


Szerintem gyönyörű.
Szóval, a filmben közelebbről is megmutatják, mégpedig így:


Ez is nagyon szép. Az első köd, amit találtak, ezért M1 a neve. Rák-köd.


... és itt található. Középen, a négyzetben.
De lehet, hogy ezt is csak én értettem félre.

Végül egy érdekesség.


A Helix-köd.
Egy felrobbant csillag szóródott szét az űrben.
A mi Napunk is ilyet hagy maga után, mondjuk 4-5 milliárd év múlva.

1 megjegyzés:

  1. Szia Darolyn! :)

    Elhatároztam, hogy csak miután elolvastam az eddigi összes bejegyzésedet, azután írok véleményt, de nem bírtam ki.
    Annyira, de annyira összetett személyiség vagy, hogy azt elmondani nem tudom. Lenyűgöznek a meglátásaid, a történeted szuper jó, nem is értem, eddig hogy nem kezdtem el olvasni...talán lustaságból...de ez hülyeség...olvasni sosem vagyok lusta...tényleg nem tudom...ezeken a képeken pedig frankón besírtam...KÖSZÖNÖM!!!

    Ui.: már nagyon kiváncsi vagyok mi vár még itt rám...úgy érzem magam nálad, mint Alice csodaországban :)...

    VálaszTörlés