2010. március 20., szombat

Bumbi

Ő itt Bumbi:


És a következők is róla készültek:



 

Ez az egyik szép kép:




A világos rész egy héttel ezelőtt még nem volt meg, nagyot nőtt az utóbbi időben.



Ez pedig a másik jól sikerült kép (szerintem):



Valójában nem "rücskös", sima a felülete. 


Olyan, mintha vigyorogna.



Itt látszik, hogy illeszkednek a levelek:


Nagyon tetszik, hogy a levél széle tele van pöttyel.




Szóval ő az én kisvirágom. Január 27-én kaptam, azóta rengeteget nőtt: a középső levelek már nagyobbak a kintieknél, és szétnyíltak, míg a legalsók, amik nem láthatók, elszáradtak. Majd keresek régebbi képet is.
Arra számítok, hogy hamarosan kivirágzik.
Egyébként Pleiospilos Nelii fajtájú kristályvirágféle (kőutánzó, kaktusz). Nagy sárgás virága van, ami nagyobb átmérőjű, mint a levelek. Az egész virág mindössze 4 cm széles. Megmértem!
Általában az asztalomon tanyázik, hogy láthassam, és beszélgessünk, de van, hogy másik asztalra teszem, ahol több a fény. Viszont ott a lámpa mellett volt, és lehet, hogy a túl meleg nem tesz jót neki. Bár, ki tudja? Sivatagi növény.
Szóval együtt fogyasztjuk a levegőt, folyamatosan dicsérem, és simogatom (ez lehet, hogy nem jó ötlet), de még mindig megvan. Ritkán kell öntözni, de már többször észrevettem, hogy a poharam felé kacsintgat. Az elmúlt hónapban kétszer kapott pár csepp vizet, és lehet, hogy megint meg kell öntözzem, mert azt olvastam, hogy a virágzás idején szüksége van rá.
Ha minden igaz, nemsokára lesz társa. De más fajtájú. Én a fokföldi ibolyára szavazok, de Lithops is jöhet. Utóbbi kavicsvirág, nagyon hasonlít Bumbihoz.
Ha ibolya lesz, a másik asztalra tervezem. Egyrészt több helyen lesz zöld a lakásban, másrészt túlzsúfolt lenne ez az asztal. Ha Lithops lesz, jöhet ide, az kicsi, elfér mellettem.
Hogy miért Bumbi? Nem tudom. Akkor Blöff-hangulatom volt.
Most RockNRolla-hangulatom van. De nem Archnak nevezem el az újat. Majd ráérek kitalálni, ha meglesz.

Képet is töltök fel, ha gyarapodtunk.

4 megjegyzés:

  1. nagyon szép (volt)Érdekesen néz ki.
    Dögvirágod nincs? Annak is nagyon különös a virága,

    VálaszTörlés
  2. Még nem találkoztam dögvirággal, de íííírtóóóra jól néz ki a virága:D:D:D

    VálaszTörlés
  3. Képzeld el, én hogy meglepődtem, mikor megláttam a virágot. Az árus nem említette, hogy virágja is lesz. :)

    VálaszTörlés
  4. ??? Neked van olyanod??? Hú, az tökjó lehet:D:D:D

    VálaszTörlés