2011. szeptember 13., kedd

Összetett játék

Most egy kicsit összetettebb, utánajárósabb játékra hívlak meg titeket.
Természetesen itt is pontot érnek a megfejtések, jelen esetben úgy néz ki, hogy: 2+2+1+1+1+1+1, azaz 9 pontot gyűjthettek.

Azért összetett a feladat, mert két kissé nehezebb részből (ezek a kétpontosak), és öt, viszonylag könnyebb részből áll (ezek az egypontosak). Viszont!
Ha megvan a nehezebb rész megoldása, onnan már könnyebb a könnyebb részt megfejteni.

Mindenkinek szeretnék felkészülési, gondolkodási időt és lehetőséget adni, úgyhogy most a bejegyzés alá ne írjatok megfejtéseket. Ha közérdekű kérdésetek van, az természetesen mehet lentre, de inkább e-mailben írjatok, és válaszolok (csúcsidőn kívül: az esti órákban és hétvégén).

Határidőt most nem adok, elfoglaltak vagytok (én is), és ezt is egyfajta könnyítésnek szánom a rövid határidős, ki-a-gyorsabb feladatokhoz képest. (Ha két hét múlva találtok ide, akkor is él a játék, hiszen e-mailben beszéljük meg a részleteket.)

Nos, akkor:

Kétpontos feladatok:

Adott hét, azaz 7 szó.
Mi a kapcsolat közöttük - egyik szinten és másik szinten?

antrozous, artibeus, corynorhinus, eptesicus, lasiurus, myotis, nycteris 


Egypontos feladatok:

A fenti felsorolást további öt, azaz 5 taggal egészítsétek ki. 


Hajrá! 


8 megjegyzés:

  1. Grapes, azért nem ennyire egyszerű a megoldás:)Viszont ha abból indulsz ki, hogy milyen nyelven végződik sok szó s-re...;)
    És most nem a "los minos puntos"-spanyolra gondolok:)

    VálaszTörlés
  2. Bocsi hogy nem válaszoltam vissza e-mailben,de el vagyok havazva...:S:(
    A megoldáson gondolkodtam de nem igazán jöttem rá...:S...szokás szerint túlbonyolítom szerintem.Na még gondolkozom...Meddig lehet?^^

    Any4444

    VálaszTörlés
  3. Semmi gond, gondolkodj, ameddig szeretnél, bármeddig:)

    VálaszTörlés
  4. Semmi gond, gondolkodj, ameddig szeretnél, bármeddig:)

    VálaszTörlés