2011. június 20., hétfő

Borzongás

   Szerintetek van olyan, hogy hang vált ki az emberből valamit? Hogy meghatározott hangra, frekvenciára valahogyan reagálunk?
   A hidegháború idején állítólag az oroszok nagyon rövid hullámokat bocsátottak Európára, hogy átprogramozzák az emberek agyát.
   Ha meghallom a szomszéd gyereket ordítani, nem az jut eszembe, hogy "jaj, szegény, mi baja lehet?", hanem hogy "atomot neki". Mert ez olyan ordítás.

   Aztán van a jóféle, jóleső borzongás. Mint mikor ülök a moziban, és a film előtti előzetes a székbe szegez, végigborsódzik a hátam, és tudom, hogy el kell jönnöm megnézni.
   Van, hogy ez az előzetes sokadik látásra is kihozza belőlem ezt a jóleső borzongást. Eddig egy ilyen trailerrel találkoztam:


   Hans Zimmer - Vespertilio megy a háttérben.

   Aztán van, hogy szimpla zene is kihozza belőlem ugyanezt a borzongást. Ma pl. a buszon hallgattam, és a refrénnél még az állkapcsom is beleborzongott.
   A klipet nézve pedig folyamatosan liba voltam. Előrebocsátom, hogy most láttam először, kérlek, ne ijedjetek meg tőlük. Már hallgatom egy ideje őket, és hang alapján döntök, nem kép alapján. [Zárójelben jegyzem meg, hogy csak férfi-éneket hallgatok, és nekem ez jelenti az éneket, nem pedig a magas cé. Nem kérek elnézést. Bocs.]


   Aztán még a buszon eszembe jutott az, hogy volt a South Parkban egy rész, amikor meghatározott hangra, amit ha jól emlékszem, szintetizátoron adtak ki, mindenki becsokizott. Nagy erőfeszítésembe került, hogy ne vihogjak fel a heringjáraton, így zárt vigyorba cenzúráztam magam. De nem sokon múlott...

5 megjegyzés:

  1. Van ilyen. Bennem a hegedű tud nagyon durva érzéseket kelteni. Libabőr, plusz az az érzés, amikor a nyakadat csókolják. Nagyon állat! :-DDD :$ XD

    Fú, ez a zene nekem már a kemény kategória, de még dallamosabb, élvezetesebb fajta. Mert nem hörgi végig az egészet. :-) Szóval egész klassz. Lorinak szerintem még jobban tetszene. :-D

    Ja, a Dark Knightot meg természetesen én is szeretem. :-) És Zimmer bácsit is. :-P

    VálaszTörlés
  2. Jaj, a hegedűt de szeretem, főleg, ha sok van egyszerre, és van mélyhegedű, cselló, nagybőgő is mellette:)

    ÁÁÁÁ, a nyak érzékeny terület!! A lábam tisztára liba lesz tőle:D

    Van ennél hörgősebb is, és pont tőlük, és abban van egy kis kétsoros rész, és simán megéri végighallgatni. A Children is hörög, mégis szeretem, mert nagyon jók a gitárosok, és nagyon dallamos.

    VálaszTörlés
  3. Bizony hogy van olyan,hogy egy hang kivált valamit. Velem is előfordult már, hogy majd megőrültem egy-egy hangtól, ahogy írod a szomszédgyereket. Mostanában a fűnyíróra vagyok allergiás, mert a szomszéd órákig nyiszálja azt a vacak kis kertjét, és ha végez, akkor van másik szomszéd :S
    A Dark knight még most is szomorú emlék. Tudod, szerettem Heath Ledgert:(
    Na de azt hallottátok, hogy vannak olyan hangok, ,amit csak a fiatalok hallanak, és készítenek olyan telefont, aminek ez a csengőhangja. Szerintem a mi lakásunk csengője is evvel a frekvenciával működik,mert én egyszerűen nem hallom, ha csenget valaki :SSS

    VálaszTörlés
  4. Igen, én hallom azt a hangot! :-) Mondjuk baromira zavaró tud lenni egy idő után. :-/
    De a tévében is van egy ilyen hang. Az AV-re kell kapcsolni (nem tudom, hogy minden tévénél van-e ilyen), és annál hallható az a nagyon magas hang. Anyával kipróbáltam, ő nem hallotta. :-D

    VálaszTörlés
  5. A fűnyíró csak akkor zavar, ha hajnalban a házunk előtt kezdenek. Utána meg azért, mert G nagyon allergiázik a füvekre, és be kell csukni az ablakot, és szauna van ittbenn.
    Ha meg nem fűnyíróznak, jön a flex, mi?;) (by Hadházi László)
    A TDK nekem nem szomorú, nagyon bírom a rendezőt és a szereplőgárdát, HL-t annyira nem szerettem. Közömbös volt. De nagyon nagyot alakított.
    Csak fiatalok hallanak? Azta! Olyanról már hallottam, hogy van síp, amit csak lovak hallanak, de hogy csengőhang?
    Grapes: vicces csengőtök van:P
    Artie: van AV a tévén, de még nem mélyedtem el benne, na, majd kipróbálom. (Bár szerintem én már túl öreg vagyok az ilyenekhez:D)

    VálaszTörlés