2012. június 28., csütörtök

Füstölgés

Még régebben kaptam egy ismerősömtől füstölőket. Többfélét, külön csomagban, de azon kívül, hogy az egyiknek kék, a másiknak zöld, sárga vagy barna a szára, nem tudom megkülönböztetni őket. Mindegyiket szantálfának érzem.
Vettem szantálfásat, de az teljesen más, sokkal enyhébb. Persze, mert Indiából  származnak azok, amiket kaptam.
Nem gondoltam volna, de nagyon bejön ez az illat. Sok könyvben találkoztam azzal, hogy a főszereplő férfi parfümje mennyire szantálfa illatú, és ezért idegenkedtem tőle. Megszagoltam, de nem ízlett. Viszont füstölögve teljesen más illata van, így nagyon szeretem.
Egyrészt jó illat lesz a lakásban, másrészt talán kicsit fertőtlenít is.
És azt szeretem a legjobban, hogy miközben füstöl, közel hajolok hozzá, és beszívom, közelről, hosszan.
A cigizésre emlékeztet.
Azt leszögezem, hogy utálom a cigit, büdös, függőséget okoz, drága is, meg bele lehet halni. Kipróbáltam annak idején, de amikor "megtanultam" letüdőzni, eléggé felkavarta a gyomrom. Azóta mellőzöm. Meg csípi a szemem, és fullasztó.
Viszont az az egy jó volt benne, hogy az orromon fújtam ki a füstöt.
A füstölőnél meg közelről szívom be, és olyan jó illata van, és kicsit édes, kicsit csíp vagy szúr, de olyan bágyasztó... finom...

2 megjegyzés:

  1. és milyen jó, ha egy könyvben full-extrás leírást kap az olvasó, tehát nem csak külsőleg van leírva egy szereplő, de mondjuk a hangja és az illata is
    Egyébként gőzöm sincs, milyen a szantálfa, de esküszöm, utánajárok :)
    felkeltetted az érdeklődésemet :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hááát... jobb szeretem magam elképzelni a szereplőket, és általában teljesen másmilyenek, mint ahogy a könyv leírja őket, vagy ahogy körbenézek a neten az "elképzelések" között.
      szantálfával biztos találkoztál már, szerintem sok parfümben lehet alapanyag:) elég jellegzetes illata van:)

      Törlés