2011. február 17., csütörtök

Érdekes

   Az imént találtam az Időkép  oldalán egy cikket, de nekem túl tudományos volt (értsd: régen tanultam bioszt meg fizikát), és megijedtem a hosszától, ezért lejjebb tekertem, hátha találok olyat, amit értek is.
   Találtam, mégpedig ezt (figyelem, ez csupán részlet, a teljes írás a fenti linken található):

   "A Kaliforniában élő tudós, Clive Bakster a CIA kötelékében kezdte meg még 1966-ban poligráffal (hazugságvizsgálóval) kapcsolatos kutatásait, amelyet később, pusztán kíváncsiságból kiterjesztett a növényekre is. Elméletileg ez lehetséges, hiszen a poligráf olyan hiperfinom elektromos, ill. elektrokémiai váltzásokat is képes érzékelni, amelyek szinte azonosan zajlanak az emberi bőrön, ill. egy levél felszínén.
   Ugyanakkor a tudomány jelenlegi állása (vagyis a legtöbb tudás által elfogadott nézet szerint) a növényeknek nincsen a miénkhez hasonló idegrendszere, így nem lehetnek gondolataik, érzelmeik, és nem érezhetnek fájdalmat sem.
   Clive Bakster ettől függetlenül rákapcsolta a hazugságvizsgáló egyik érzékelőjét egy kiválasztott levélre, azzal az elhatározással, hogy a növény egy másik (távolabbi) levelét öngyújtóval felperzseli.
Állítása alapján - nem kis megdöbbenésére - a poligráf hatalmas kilengést mutatott, de nem akkor, amikor meggyújtotta a lángot, hanem jóval korábban - méghozzá már akkor, amikor eldöntötte, hogy mit fog tenni néhány másodperc múlva, és melyik levéllel."


   Van egy olyan érzésem, hogy találkoztam már hasonlóval, mégha nem is növények voltak. Olvastátok Az elveszett jelképet? Úgy rémlik, abban volt hasonló.

18 megjegyzés:

  1. Olvastam az Elveszett jelképet, de én erre már nem emlékszem, viszont két dolog jutott eszmebe:
    1. hogy merül fel valakiben, hogy ilyen kísérletet végezzen (De jól tette, egyébként)
    2. félelmtes, de biztos igaz, kell, hogy valahol elkezdődjön az érzékelés, de hogy még gondolatolvasók is a növények???:)))
    Ezt megjegyzem ;)

    VálaszTörlés
  2. A hópelyhekre emlékszem, és rémlik valami növény is, de lehet, hogy nem ott volt.
    1. nagy hátlapogatás érte:D
    2. szerintem tuti, hogy éreznek, szerintem a Föld is érez, még idegrendszer híján is:)
    Öcsémnek is mondtam néhány éve, hogy ne rugdossa a fát, mert fáj neki, először nevetett, aztán megkérdezte, hogy megsimogatja-e. Bólintottam, és megsimogatta:)

    VálaszTörlés
  3. Fúúú, ez nagyon jó! :-D :-) Én amúgy is minden élőlényt ugyanolyan fontosnak tartok... Mert bennük is van lélek, azaz energia. Még ha nem is olyan "értelmesek", mint mi emberek, akkor is lelkük ugyanúgy van. (Kis druidizmus. :-D)

    VálaszTörlés
  4. Még jó, hogy nem tudnak olvasni (vagy ki tudja?), biztos megtámadnának, ha tudnák, hogy azt írtad: nem is olyan értelmesek.:D
    Lehet, hogy nincs közöttük Nobel-díjas, de mutass egy embert, aki visszanöveszti a karját:)
    Vannak jó tulajdonságaik (mondjuk hogy oxigént termelnek), szépek, és biztos, hogy értelmesek is, mégha nem gondolkodnak úgy, mint mi:)
    De hogy lelkük van, az tuti:D

    VálaszTörlés
  5. Nem tudtam máshogy írni a dolgot. XD Úgy értettem, hogy nincs agyuk, meg emberi idegrendszerük, stb... Tehát hogy az emberek nem úgy gondolnak rájuk, mint értelmes lényekre.

    De az én elképzelésem szerint nem bénábbak, mint mi emberek. :P Nekem értékesek. :-)

    VálaszTörlés
  6. Csak cinkből írtam:D Persze, hogy más a felépítésük, és ebből adódik, hogy kevésbé mozgékonyak, mint mi, különben szerintem nem lenne esőerdőírtás. (Azt viszont nem tudom, hogy azért, mert elfutnának a fűrész elől, vagy mert elkergetnék a vágókat:D)
    Nem csak neked értékesek:)

    VálaszTörlés
  7. Elmeséltem Lilinek ezt a dolgot. Vicces volt:
    1. félve ránézett a sarokban álló 1 méter magas fikuszra,
    2. kicsit megijedt, hogy mi lesz vele ott a kertészettudományi karon :-DDD

    VálaszTörlés
  8. :D:D...
    Hmm... még nincs növény a szobámban... most akarTAM venni :D...

    VálaszTörlés
  9. Á, amúgy semmi...
    Semmi sem rettenthet vissza attól, hogy végre zöld legyen a szobámban! :D
    Egy orchideát szeretnék, meg valami csüngőset ^^ :)...

    VálaszTörlés
  10. :)
    Úgy hallottam, az orchidea igénytelen:), szereti a meleg párás helyeket, de még nem találkoztam vele közelebbről.

    VálaszTörlés
  11. Huhúú, akkor nálam elfagyna :D... igénytelen? én pont azt hallottam, hogy kényes, és könnyen kimúlik szegényke...

    VálaszTörlés
  12. Elképzelhető, hogy neked van igazad, nem igazán vagyok otthon a növényekben. Még csak nemrég kezdtem:)

    VálaszTörlés
  13. Képzeld! Kaptam orchideát! ^^:D...
    Mostmár csak féltem szegénykét... a hőmérséklet nálam pont az alsó tűrőhatárán van :S...

    VálaszTörlés
  14. Azta!!! Jaj, biztos szép! Teszel majd fel képeket?
    Mert én igen:) Nálunk is bővült a csapat egy jácinttal:)

    VálaszTörlés