2010. július 13., kedd

Új virág

Ma kétszer örültem annak, hogy kifogtam G.-t. Délelőtt beszéltünk telefonon, és mondta, hogy ha hazaérek, ajándék vár az asztalon. Kértem, hogy mondja meg. Nem akarta, végül bevallotta, hogy vett egy virágot, kaktuszt, de tüske nélkülit.
Nagyon megörültem, de nem tudtam utánanézni, hogy mi is konkrétan, mert nem tudott nevet mondani.
Aztán eltelt a nap, hazaértem, és találtam egy virágot az asztalon. Teljesen megfeledkeztem arról, hogy beszéltünk, csak akkor ugrott be, mikor megláttam az ajándékot.

Őt.

Gyorsan utánanéztem, hogy milyen fajta, mert van a gépemen egy kaktuszos-pozsgás könyv (az a fajta, amit ha kinyitsz, balra szöveg, jobb oldalon képek vannak, általában rajzok, és van mindenfélében - emberek, növények, állatok. Valami sorozat.).

Vaskos májlevél - Adromischus cooperi

Nevet még nem találtam neki, de már gondolkodok.

Nagyon tetszik, hogy hullámos a levele. Meg a foltok is. Nem vagyok spenótbuzista (copyright by Vavyan Fable), de kezdem egyre jobban bírni a növényeket. Persze csak módjával. Egyszerre egy nevet jegyzek meg, és a hozzá kapcsolódó tudnivalókat, de azt sem hosszú távon. (Azért a híresebb virágokat és fákat felismerem.)

Eddig azt találtam a tartásáról, hogy szereti a félárnyékot (örülök neki, mert északi ablakunk van, és csak négy után süt be a Nap, de este kilencig, szóval nagyon bírom, mert, annak ellenére, hogy meleg van, egész nap világos van - a szemben lévő tízemeletes fehér falának köszönhetően -, úgyhogy jó döntés volt ideköltözni), a levelét nem lehet locsolni, csak a földet (mivel pozsgás - gondolom -, a levelében tárolja a vizet, de tanulva a korábbiakból, nem fogom sűrűn locsolni), a hidegre érzékeny, legalább 5°C kell neki (télen is min. 20°C van ittbenn), szóval reménykedek, hogy tovább bírja velem, mint Bumbi

Ezeket a képeket most, nemrég készítettem. Nem ellenkezett, úgyhogy szerintem ő is élvezte a földön görnyedést.

Teljes alakos elölről.


Teljes alakos hátulról.

Valamint fentről.

Nekem ez tetszik a legjobban. Mikor megtudtam, hogy kaktusz lesz, mindenre gondoltam, csak arra nem, hogy ilyen "csápos" lesz. Csábos!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése